Wiem, że już pisaliśmy o tym, ale nie zaszkodzi przypomnieć.
Proszę pamiętać żeby:
- Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1,5 metra).
- Promować w miarę możliwości kontakt z klientami za pomocą urządzeń teleinformatycznych.
- Promować dokonywanie płatności bezgotówkowych.
- Promować regularne i dokładne mycie rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
- Upewnić się, że pracownicy oraz klienci mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą.
- Umieścić dozowniki z mydłem lub innym płynem odkażającym
w widocznych miejscach i upewnić się, że dozowniki te są regularnie
napełniane. - Wywiesić w widocznym miejscu informacje, jak skutecznie myć ręce.
- Upowszechniać wśród pracowników wiedzę z zakresu BHP.
- Zwrócić szczególną uwagę na rekomendacje, aby NIE dotykać dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu.
- Przestrzegać higieny kaszlu i oddychania. Podczas kaszlu
i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką –
jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce,
używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu
(min. 60%). - Nie obawiać się zwracać uwagi współpracownikowi i klientom, aby nie kasłał i nie kichał w naszym kierunku.
- Zapewnić, aby pomieszczenia były czyste i higieniczne:
- powierzchnie dotykowe takie jak: biurka, stoły, klamki,
włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury,
terminale płatnicze), a także wyposażenia magazynów oraz urządzenia do
przemieszczania wewnętrznego towarów muszą być regularnie wycierane
środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem; - wszystkie obszary często używane, takie jak toalety,
pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane z
użyciem wody z detergentem.