- Nie tak dawno prosiliśmy Was – naszych Klientów, o wypełnienie ankiety związanej z rozwojem naszego Biura.
- Od dłuższego czasu uczestniczę w grupie właścicieli Biur Rachunkowych, gdzie wymieniamy się pomysłami związanymi z funkcjonowaniem Biura oraz przyszłością księgowości.
- Korzystałem ostatnio z różnych konsultacji specjalistów (niektórzy to specjaliści przez duże „S”) z zakresu rozwoju, strategii, innowacyjności, budowy marki, wykończenia wnętrz, specjalistów z zakresu BHP.
- Cały nasz zespół Ekonomikusa śledzi zmiany w przepisach i zmiany na rynku.
To wszystko nie dzieje się bez powodu. Powód to projekt zmian naszego Biura o nazwie „Ekonomikus 2.0”, w efekcie którego będziemy udostępniać nowoczesne i kompleksowe usługi.
- Planujemy zaproponować naszym Klientom przejście na księgowość cyfrową. Prace w tym zakresie jeszcze trwają. Zresztą od 2023 roku najprawdopodobniej będzie rewolucyjna zmiana w zakresie wystawiania faktur, tzw. faktur strukturyzowanych, które będzie się wystawiać na portalu Ministerstwa Finansów. To wiele zmieni w księgowości. Wymusi wręcz moim zdaniem cyfryzację, nie tylko dla Biur Rachunkowych, ale i dla Przedsiębiorców. My (i dzięki nam również nasi Klienci) będziemy na to gotowi.
- Planujemy (już za niedługo) zaoferować naszym Klientom nowe dodatkowe (dodatkowo płatne) usługi wspierające biznes naszych Klientów. Będą to m.in. usługi:
- doradztwa podatkowego,
- doradztwa w zakresie BHP,
- konsultacji prawnych,
- konsultacji finansowych,
- konsultacji biznesowych,
- pomoc w pośrednictwie zatrudnienia pracowników z Ukrainy czy Nepalu.
- Dodatkowo chcemy zaoferować księgowość cyfrową oraz konsultacje przez internet – zarówno konsultacje z zakresu księgowości jak i z zakresu specjalności naszych nowych koleżanek i kolegów, będących specjalistami z prawa, doradztwa podatkowego, bhp, finansów, itd.
- W tym celu będziemy chcieli wykorzystać platformy typu zoom oraz salkę do konferencji i wideokonferencji, która jest już na ukończeniu.
- Będzie też specjalna infolinia.
- Kończymy również wdrażanie systemu informatycznego do:
- zarządzania Biurem,
- zarządzania procesem usług,
- zarządzania komunikacją z Klientami,
- zarządzania płatnościami i wysyłaniem faktur.
Planujemy też podwyższyć ceny naszych usług uwzględniając inflację oraz wzrost obciążeń publiczno-prawnych spowodowany wejściem od nowego roku tzw. „Nowego Ładu”. (Jak pokazuje niedawne głosowanie w Sejmie zmiany w podatkach wejdą w życie od nowego roku, choć był taki moment, że miałem nadzieje, iż braknie większości w Sejmie – posłowie z Porozumienia oraz z Konfederacji plus partie opozycyjne).
Informacjami dotyczącymi tzw. „Nowym Ładem” planujemy zająć się od listopada. Do tej pory ustawa powinna być już przegłosowana, ewentualnie czkać na podpis Prezydenta i publikację w Dzienniku Ustaw. Wcześniejsze analizowanie uważam za stratę czasu, gdyż posłowie czy MF ciągle coś zmieniają.
Dodatkowo już od środy będziemy funkcjonować w nowej lokalizacji. Do wtorku powinniśmy zakończyć etap przeprowadzki.
Nasza nowa siedziba będzie bliżej autostrady.
Do niedawna te wszystkie informacje związane z rozwojem naszego Biura utrzymywaliśmy w tajemnicy, pomimo, że prace nad tymi zmianami trwają intensywnie od dłuższego czasu.
Niestety z uwagi na zmianę lokalizacji nie jesteśmy w stanie utrzymać dalej tajemnicy, choć jeszcze nie wszystko jest gotowe.
Na tą chwilę chcemy poinformować, iż do wtorku nasze Biuro będzie zamknięte. Będą też trudności związane z naszą dostępnością. Dokumenty można przekazywać elektronicznie, poprzez Saldeo, poprzez paczkomaty Inpost lub poprzez kuriera. Kurier i paczkomat funkcjonują w ramach podpisanej z naszym Biurem umowy.
Od środy będziemy dostępni w naszym nowym Biurze (choć jeszcze nie wszystko jest w nim gotowe). Siedziba mieści się w Sosnowcu, przy ul. Podjazdowej 10/21 (II piętro).
Również tak jak poprzednio jest to lokal w bloku mieszkalnym.
Poniżej znajdują się zdjęcia, które ułatwią znalezienie naszej nowej lokalizacji.
Poniżej też mapka z namiarami Google Maps.
Serdeczności,
Małgorzata, Paulina, Sabina oraz Paweł.
[vsgmap address=”Podjazdowa 10, Sosnowiec”]